La aceasta varsta se pune accent pe dezvoltarea capacitatii de interactionare si de comunicare: dezvoltarea comunicarii orale, intelegerea si utilizarea corecta a semnificatiilor structurilor verbale.

In cadrul grupei mijlocii se organizeaza informatiile acumulate anterior, copilul incepe sa faca operatii abstracte; sintetizeaza, asociaza, compara, analizeaza, generalizeaza.

Tot incepand cu acest nivel de varsta, se va aplica “metoda proiectelor”, metoda care presupune ca prescolarul este capabil sa aleaga, sa ofere argumente in legatura cu alegerea facuta.

Activitatile comune desfasurate la acest nivel urmaresc :

Perceperea si cunoasterea organizata si sistematizata a realitatii inconjuratoare.
Întelegerea unitatii logice a propozitiei si cuvantului.
Imbogatirea vocabularului activ si pasiv al copiilor.
Stimularea si educarea interesului si dragostei pentru frumos, prin educatie muzicala, educatie plastica.

Alcatuire de grupe dupa 2 criterii:

Construirea sirurilor de obiecte, compararea grupurilor prin apreciere globala.
Efectuarea operatiilor numerice in limitele 1-5.